طراحی لوگوطراحی لوگو بخشی از مجموعه فرایند شرکت ها و مجموعه ها میباشد.کسب وکار شما نیازمند یک لوگوی حرفه ای است.
طراحی لوگو چرا ؟چرا کسب وکار شما نیاز به طراحی لوگو دارد؟
امروزه داشتن یک لوگو استاندار برای کسب کارهای کوچک و بزرگ یک ضرورت بحساب می آید چرا که لوگو معرف و هویت یک کسب کار است و باید کاملا متناسب با آرمان ها و حوزه فعالیت آن کسب کار طراحی شود از آن جهت باید این امر توسط طراحان حرفه ای و با داشتن دانش کافی در این حوزه انجام شود.
داشتن یک لوگوی حرفه ای به منزله شخصیت و تجارت شما می باشد.زیرا هم نام شرکت شما را به نحوی زیبا به نمایش می گذارد هم نشانگر نوع فعالییت شماست.
از مهر شما گرفته تا سربرگ ،پاکت نامه،کاتالوگ ،بروشور و حتی وب سایت شما نیازمند یک لوگوی حرفه ای و اختصاصی میباشد.لوگو یا همان نشان تجاری اولین نیاز شروع یک تجارت است.

چرا باید برای طراحی لوگو هزینه کنید ؟

شما در طول زمان و با توجه به  رشد کسب کار خود می توانید طراحی های دیگر از قبیل طراحی پوستر ها ، بیلبورد ها و …  را تغییر دهید ولی طراحی نشان و آرم را نمی توان  به سادگی و بدون هزینه تغییر دهید. زیرا هزینه و زمان که برای مانداگار کردن یک آرم و نشان در ذهن مشتری  نیاز است بسیار زیادتر از هزینه اولیه طراحی لوگو خواهد بود از این رو شرکت های که برنامه طولانی مدت برای کسب کار خود دارند زمان و هزینه مناسبی را برای طراحی آرمان و نشان خود اختصاص می دهند .
برای مثال فرض کنید یک بانک یا یک برند غذایی  بعد از چند سال فعالیت بخواهد نشان خود را به دلیل استاندارد نبودن و یا هم راستا نبودن با اهداف شرکت خود عوض کند برای این کار آن شرکت متحمل هزینه بسیار زیادی جهت معرفی و ماندگار کردن یک نشان  خواهد شد در صورتی که می توانست با مبلغ بسیار ناچیز تر جلوی این هزینه را بگیرد.

همانطور که در بالا گفته شد؛ لوگو نماد یک کسب و کار است و به نوعی چهره کسب و کار در بازار

وقتی که شما یک لوگو را مشاهده می کنید بلافاصله آن را به خاطرات، تجربیات و نام برند ربط می دهید. لوگو باعث می شود که برند فورا قابل تشخیص باشد. لوگویی که به خوبی طراحی شده است همیشه به یاد ماندنی خواهد بود و به مشتریان کمک می کند تا نام برند را به یاد داشته باشند.

شکل ها و رنگ ها همیشه روی مغز انسان تاثیر می گذارد و باعث می شود راحت تر فرآیندها را به یاد بسپارد. این بدان معناست که اگر لوگوی شما منحصر به فرد باشد و به راحتی قابل تشخیص باشد فرد می تواند به راحتی شرکت شما را به یاد بیاورد و بار دیگر هم از محصولات شما استفاده کند و شما را به دوستان معرفی کند.لوگو انتظارات شرکت را نشان می دهد و اگر نتواند مردم را جذب کند زمان و پول هدر می رود و مخاطب به مشتری تبدیل نمی شود.طراحی لوگو

 

طراحی انواع لوگو
طراحی لوگوی هنری
یکی از مهم ترین عوامل اجرائی درطراحی لوگو ساده گرایی و مینیمالیستی می باشد. به همین سبب ساده بودن ساختار اصلی لوگو باید در همه ی سبب لحاظ شود ؛ چرا که طراحی لوگو هنری زمینه تبدیل شدن به لوگوهای پیچیده ، شلوغ و دشوار را دارد. با به کارگیری خلاقیت ، ذوق و استعداد هنری و رعایت اصول و استاندارهای طراحی لوگو براساس متدهای روز دنیا می توانید یک لوگو هنری منحصر به فرد و تاثیرگذار طراحی کنید. باید بدانید که مهم ترین المان و نماد موثر در طراحی لوگو هنری حروف و خطوط بهم پیوسته و منحنی می باشد. طراحی نام کمپانی ، برند یا افراد از طریق حروف خلاقانه در کنار خطوط منحنی ، پیوسته و پیچیده به طراحی لوگو شما بعد هنری بیشتری می بخشد.

طراحی لوگو ترکیبی

طراحی لوگوی ترکیبی

لوگوی ترکیبی چیست و چه کاربردی دارد؟
لوگوی ترکیبی (Combination Logo) یا لوگوی تصویری متنی یکی از انواع لوگو بوده و متشکل از یک کلمه یا نشانه و یا لوگوی تصویری، انتزاعی و یا ماسکات است. در طراحی لوگو حرفه ای، تصویر و متن می توانند برای خلق یک لوگوی ترکیبی با یکدیگر ادغام شوند.
طراحی لوگوی ترکیبی یا لوگوی تصویری متنی به صورت ترکیبی با توجه به کاراکترها، تصاویر و حروف انجام می شود و سعی بر آن است که با تکیه بر اصول روانشناسی موجود در این موارد، نیاز مخاطب بهتر شناخته شود.این نوع لوگو بر اساس جزئیات و پیچیدگی کار به دو دسته گرافیکی و illustrative تقسیم می شوند. لوگوهای illustrative نسبت به لوگوهای گرافیکی جزئیات و پیچیدگی بیشتری دارند.
بسیاری از افراد نمی توانند در لوگوهای ترکیبی طرح های گرافیکی را از illustrative تشخیص دهند. در واقع گمان می کنند که هر دوی این ها مشابه هم هستند. اما در حقیقت تفاوت مشخصی میان این دو وجود دارد. یک طراح گرافیک باید به منظور درک بهتر کار در طراحی لوگوی ترکیبی تفاوت این دو را به خوبی درک کندطراحی لوگو ترکیبی.

• تفاوت لوگوهای ترکیبی با طراحی گرافیک و لوگوهای ایلاستریتیور

طراحی لوگوهای ترکیبی illustrative و گرافیکی دو زمینه جداگانه هستند. اما گاهی اوقات تمایل به همپوشانی با یکدیگر دارند. به طور معمول طراحی گرافیکی بیشتر به عنوان یک هنر تجاری و illustrative به عنوان شاخه ای از هنرهای زیبا شناخته می شود. طراحی گرافیکی بیشتر مربوط به ارتباط با مخاطب و illustrative مربوط به یک تفسیر خلاقانه است.
در حالی که طراحی لوگوی ترکیبی illustrative زمانی شکل غالب طراحی لوگو ختلاقانه بوده، امروزه طراحی لگرافیکیوگوی ترکیبی بخش عظیمی از فرهنگ معاصر را تشکیل می دهد. در حقیقت بسیاری از طراحی های گرافیکی به عنوان یک شکل هنری جدید در نظر گرفته می شوند که با طراحی لوگوی ایلاستریتیو متفاوت است.

• تعریف illustration در لوگوی تصویری متنی

ایلاستریشن (illustration) در واقع توضیح تصویری یک متن است و فرآیندی مربوط به طراحی یک مفهوم می باشد. به طور کلی illustration ادغام تصاویر در رسانه ها مثل مجله ها، کتاب ها، پوسترها، انیمیشن و بازی های ویدئویی یا فیلم ها است. از این رو کار یک طراحillustrator ارائه یک تصویر بصری به همراه یک متن یا ایده مرتبط است. این عمل در واقع خلق یک نقاشی یا یک مثال برای اثبات یا توضیح چیزی است. برای مثال تصویری که در یک مقاله از یک مجله ارائه شده می تواند یک illustration باشد.

• تعریف طراحی گرافیکی در لوگوی ترکیبی

طراحی گرافیکی در مورد برنامه ریزی و ارائه تجارب و ایده ها است. یک طراح گرافیکی ایده های خویش را با محتوای متنی و تصویری به مخاطب ارائه می دهد. به همین دلیل است که طراحی گرافیک را همچنین به عنوان طراحی ارتباطات نیز می شناسند. یک طراح گرافیک به منظور برقراری ارتباط می تواند از ابزارهای مجازی یا فیزیکی مانند تصاویر، اشکال گرافیکی و کلمات بهره گیرد. طراحی گرافیکی یعنی خلق تصاویری که توجه مستقیم بینندگان را جلب نماید. هدف از طراحی گرافیکی منحصرا جلب تمرکز بینندگان بر شیء نقاشی شده است.
تمامی عناصر طراحی در یک طراحی گرافیکی برای جلب توجه با یکدیگر به رقابت می پردازند. اما یک طراح با تجربه می داند که برای خلق لوگوی ترکیبی باید بر کدام عناصر در ابتدا تمرکز نماید و در سپس کدام عناصر در انتها مورد توجه قرار گیرند. هدف یک طراح گرافیکی انتقال پیام برند به بهترین و موثرترین حالت ممکن به مخاطبین است. طراح لوگو ترکیبی بدین منظور سعی می کند تا انتخاب دقیقی از عناصر طراحی شامل رنگ ها، تصاویر، نمادها و … داشته باشد. برای مثال، هدف طراح ممکن است برانگیختن احساسات مخاطبین جوان باشد. در این صورت، پیام برند در مورد امید خواهد بود و از رنگ زرد بهره می گیرد.
طراح گرافیک برای خلق یک لوگوی ترکیبی در مورد کسب و کار مشتریان تحقیق خواهد کرد. زیرا همیشه یک مخاطب هدف وجود دارد که طراح گرافیک در خلق لوگوی تصویری متنی تمایل دارد؛ او را در طراحی خود هدف قرار دهد. از این رو طراحان با تجربه باید اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبین خود کسب نمایند. پس از کسب اطلاعات، طراح از رنگ ها و فونت هایی استفاده خواهد کرد یک مجموعه ای خاص از احساسات را در مشتریان هدف برانگیزد.
به طور کلی و با توجه به موارد بالا هر چه طراحی ساده تر باشد؛ راحت تر در ذهن مخاطبین جای می گیرد.

8 مزیت لوگوی ترکیبی در زمینه برندینگ چیست؟

1. لوگوی تصویری متنی یا ترکیبی برای انجمن های اجتماعی، مراکز تفریحی، مراکز ورزشی، رستوران ها، و تیم ها مناسب است.
2. امکان شناسایی لوگوی ترکیبی از فاصله دور یا حتی سایز کوچک وجود دارد.
3.امکان چاپ لوگوی ترکیبی روی تقویم یا سررسید وجود دارد.
4. تاثیر گذاری بالا در ذهن مخاطب در مقایسه با سایر لوگوها.
5. امکان جداسازی متن و تصویر در لوگوهای ترکیبی یا تصویری متنی وجود داشته و در مواقع نیاز می توانید آنها را به طور جداگانه چاپ نمایید.
6.امکان تبدیل لوگوهای گرافیکی در لوگوی ترکیبی به سیاه و سفید به مراتب آسان تر از سایر لوگوها است.
7. در صورت استفاده لوگوترکیبی بر روی لباس جلوه و خوانایی بیشتری خواهد داشت.
8. در لوگوهای ترکیبی امکان کپی برداری به حداقل می رسد.
لوگوی ترکیبی

هزینه طراحی لوگوی ترکیبی به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه طراحی لوگوی ترکیبی به این بستگی دارد که کلمات چگونه طراحی می شوند و تصاویری که در کنار این کلمات قرار می گیرند تا چه حد خلاقانه هستند. برای مثال اگر در لوگوی ترکیبی با قرار دادن چند کلمه ساده و تصاویری که چندان پیچیده نیستند بتوان مفهوم برند را رساند؛ آن شرکت مسلما هزینه کمتری را متحمل خواهد شد زیرا لوگوی طراحی شده دارای پیچیدگی خاصی نبوده و مفاهیم به راحتی در چارچوب کلمات و تصاویر مشخصی به نمایش گذاشته شده اند.
اما اگر کسب و کار مثلا در مورد یک برند خاص محصولات الکتریکی باشد؛ طراح باید حتما از کلمات خاص و تأثیرگذار و نیز تصاویر منحصربفرد بهره گیرد تا بتواند مفهوم را به خوبی به مخاطبین انتقال دهد و بدین ترتیب هزینه طراحی لوگوی ترکیبی افزایش خواهد یافت.

چرا لوگوی ترکیبی کاربرد بیشتری دارد؟

به دلیل تأثیرگذاری بالا، طراحی لوگوی ترکیبی در مخاطبین و مشتریان بیشتر است از این رو تولید کنندگان محصولات مختلف بیشتر از طراحی این نوع لوگو استقبال می کنند. در طراحی لوگوی ترکیبی یا لوگوی تصویری متنی می توانید در کنار نام شرکت، از تصاویر خاص و منحصربفردی بهره گیرید و بدین ترتیب تأثیرگذاری و ماندگاری برند خود را در ذهن مخاطب بیشتر نمایید.
از لوگوی ترکیبی یا تصویری متنی می توان برای هر نوع کسب وکاری بهره برد. در واقع روش های تبلیغ این لوگوی ترکیبی متنوع است. اگر به اکثر لوگوهای معروف نگاه کنید متوجه خواهید شد که آنها ترکیبی هستند. اکثر وب سایت ها و نرم افزارهای رایگان طراحی لوگو نیز قالب های از پیش آماده با طرح لوگوی ترکیبی یا لوگوی تصویری متنی در اختیار کاربران قرار می دهند چرا که ترکیب یک متن و یک سمبل می تواند لوگویی متمایز خلق کند.
لوگوی ترکیبی که بر اساس پیچیدگی و میزان جزئیات به دو صورت گرافیکی و illustration طراحی می شود می تواند پیام های مورد نظر برندینگ را به صورتی خلاقانه در قالب متن، تصاویر و نمادهایی منحصربفرد به مشتریان انتقال دهد. از آن جایی که لوگوهای تصویری گرافیکی نسبت به illustration دارای جزئیات و پیچیدگی کمتری هستند پس بهتر در اذهان به صورتی ماندگار نقش می بندند.
طراح باید در طراحی لوگوی ترکیبی سعی نماید که هماهنگی متن و تصویر را با یکدیگر حفظ نماید و با ترکیب سبک های مختلف یک لوگوی خاص و زیبا بیافریند. در بعضی مواقع اگر قابلیت تفکیک تصویر از متن در این لوگو وجود داشته باشد می تواند آنها را از یکدیگر جدا کرده و به صورت مستقل استفاده نمود.
لوگوی ترکیبی

جمع بندی

لوگوی ترکیبی همانطور که از نام آن پیداست از تلفیق دو نوع لوگوی تصویری و نوشتاری خلق می شود. لوگوی تصویری با توجه به پیامی که شرکت قصد دارد به مخاطب منتقل کند طراحی شده و لوگوی نوشتاری نیز با توجه به نام برند طراحی می شود. هماهنگ بودن طراحی هر دو قسمت با یکدیگر در طراحی لوگوی ترکیبی مهمترین بخش طراحی لوگوی ترکیبی است.
مهمترین مزیت لوگوی ترکیبی جامع بودن آن است. شرکت هایی که لوگوی ترکیبی طراحی می کنند باید بتوانند از هر بخش لوگو نیز به طور جداگانه بسته به نیاز خود استفاده کنند. به همین علت طراحی منحصربفرد هر بخش از لوگوی ترکیبی باید به نحوی باشد که علاوه بر اینکه پیام برند را در تلفیق هر دو نوع لوگو به خوبی منتقل می کند؛ کاربرد آن به طور جداگانه نیز همانقدر تاثیر گذار باشد.
ایجاد هارمونی بین لوگوی تصویری و لوگوی نوشتاری در طراحی لوگوی ترکیبی نقش مهمی ایفا میکند. نحوه طراحی حروف، انتخاب فونت، انتخاب رنگ و سبک طراحی باید در هر دو نوع لوگوی نوشتاری و لوگوی تصویری هماهنگ باشد تا مخاطب را جذب کرده و تاثیر گذار باقی بماند.

تایپوگرافی 

تایپوگرافی روشی در ارتباط تصویری می باشد که با حضور صنعت چاپ در عرصه انتشار کتاب به وجود آمده است. با اختراع چاپ، براي زیبایی و لطیف نمودن کلمات چاپي که خشک به نظر مي رسيدند، حرکاتي در قسمت هايي از حروف و تاکید بر آن ايجاد مي کردند.
برای طراحی لوگو مد نظر خود به صورت تایپوگرافی حرفه ای سایت درستی را انتخاب نموده ایید ،گروه گرافیکی کهن دیزاین با 15سال سابقه طراحی لوگو در منحصربفرد بودن نشان تجاریتان شما را یاری خواهد کرد.
تايپوگرافي اصطلاحي است که اين روزگار در مجامع هنري گرافيکي زياد به گوش می رسد . زمانی آن را با خوشنويسي ( کاليگرافي) اشتباه مي گيرند.
هرچند که به کارگیری از اين تکنيک قدمتی حداقل ۵۰ ساله در کشور ما دارد. در تايپوگرافي خوانا بودن اهمیت زیادی دارد زيرا در زمينه اي استفاده مي شود که اطلاع رساني مشخصه بارز آن است، اما در خوشنويسي زيبايي در اولويت است .

عقیده بر این است طراحان وظیفه انتقال ذهنیات خود و پیام موضوع را در آثارشان بر تصویر و حروف قرار می دهند.
هم اکنون خط ، در روند تحولات نو ، وظیفه خود را خوانایی و سهولت نگارش نمی داند و کم و بیش به فرمی زیبا تغییر کرده ، که در درجه اول مفهوم نوشته را قبل از خوانده شدن ، بیان می کند.
در این دوره با گسترش تایپوگرافی که تلاش در تقویت ویژگی بصری حروف و نزدیک نمودن نوشته به تصویر دارد ، عده ای آن را با “خط نگاره” ، “خط نگاری” ، ” کالیگرافی” و “طراحی حروف” هم راه می دانند.
در صورتی که تایپوگرافی ، هنری گرافیکی است که حروف بدنه اصلی آن را شکل می دهد و از فونت های موجود با تغیراتی که در آنها برای کشف ویژگی های بصری حروف انجام می شود ، استفاده می کند.
دراینجا از شما دعوت بعمل می آوریم تا چند نمونه از کارهای تایپوگرافی گروه گرافیکی کهن دیزاین را ببینید
تایپوگرافی در ارومیهتایپوگرافی در ارومیهتایپوگرافی

طراحی لوگوی فارسی

لوگو یک نماد بصری برای معرفی هویت برند‌شماست. با یک لوگوی خوب، شما می‌توانید به بهترین شکل، کسب‌و‌کارتان را به دنیا معرفی کنید. اگر فکر می‌کنید که برندها صرفا از یک طرح یا نوشته‌ی ساده برای لوگوی خود استفاده می‌کنند و هیچ ایده‌ای پشت آن وجود ندارد، سخت در اشتباهید. در واقع کسب‌و‌کارها قسمتی از موفقیت خود را، مدیون لوگو هستند.
در یک لوگو مفاهیم زیادی نهفته شده و هر چیزی راجع به کسب‌و‌کار باید در آن نشان داده شود. طراحی لوگو فارسی، ماهیتا شبیه لوگوهای غیرفارسی است؛ ولی تفاوت‌هایی در شیوه‌های نوشتاری و مولفه‌های بصری وجود دارد. در طراحی لوگو فارسی، شما باید عناصری را به‌کار ببرید که هم از لحاظ گرافیکی معنا داشته و هم با فرهنگ ایرانی متناسب باشند. در ادامه برخی از نکات مرتبط با طراحی لوگوی فارسی را بیان می‌کنیم.
طراحی لوگوب فارسی
یک نمونه‌ی رایج از طراحی لوگو فارسی و غیرفارسی، لوگو تایپ هستند. در این سبک، کل نام برند با شیوه‌ای خاص و فونتی مناسب نوشته می‌شود. ممکن است عناصر دیگری نیز برای انتقال بهتر مفهوم، در طرح گنجانده شده باشند؛ ولی چارچوب کلی نوشته حفظ می‌شود و هر آیتم اضافه‌ای روی حروف قرار می‌گیرد. این نوع لوگو را برای برندهایی که نام مشخص و روانی دارند استفاده می‌کنند. مسلما استفاده از این سبک برای نامی مانند بانک ملی ایران اصلا مناسب نیست. بهترین نمونه‌های ایرانی برای لوگوتایپ برندهای همراه اول، دیجی کالا و صبانت هستند که همگی در عین سادگی، بسیار حرفه‌ای طراحی شده‌اند. در هنگام طراحی لوگو فارسی به‌روش لوگوتایپ، انتخاب فونت مناسب، یک تصمیم حیاتی است؛ چون فونت‌ لوگو قرار است برندتان را معرفی کند و باید بهترین را برای آن انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال برندهایی که در زمینه‌ی مد و طراحی هستند، بهتر است از فونت‌های نازک و پیچ‌وتاب‌دار استفاده کنند، در حالی‌که برای سازمان‌های دولتی فونت‌های سنتی و رسمی مثل نستعلیق مناسب‌تر است.

طراحی لوگوی انگلیسی

طراحی لوگو انگلیسیطراحی لوگوی انگلیسی
مزایای طراحی لوگوی انگلیسی
1. بعضی مخاطبان ما قالبهایی که از فونت فارسی استفاده کرده اند را با نمونه انگلیسی زبان آن مقایسه می کنند و احساس می کنند نسخه انگلیسی زبان آن چشم نواز تر است علت آن ارتفاع یکسان و هارمونی بیشتر فونت انگلیسی نسبت به فونت فارسی است. البته در طراحی لوگو می توان از فونتهای نستعلیق زیبا و شکسته استفاده کرد.
2. در ضمیر ناخودآگاه بسیاری از مخاطبان با مشاهده فونت انگلیسی هویت شیک و مدرن القا می شود.
3.اگر شما قصد فعالیت در سطح بین المللی را دارید بدون شک طراحی لوگوی انگلیسی به برندینگ شما در سطح بین المللی کمک خواهد کرد.
4. نداشتن نقطه در حروف انگلیسی سبب می شود رو صورت ادغام و ترکیب حروف خوانایی لوگو از بین نرود.
معایب طراحی لوگوی انگلیسی
1. بنا به سطح دانش و فرهنگ مخاطبان احتمال دارد احساس امنیت در مخاطبان شما ایجاد نشود.
2. عموما استفاده از لوگوی انگلیسی در ادارات دولتی وجهه مورد قبولی ندارد.
نتیجه گیری
انتخاب سبک طراحی لوگوی انگلیسی یا فارسی کاملا بستگی به مخاطبان شما دارد، به طور مثال یک شرکت توریستی که مخاطبانش در داخل و خارج کشور هستند می تواند از ترکیب یک المان بومی با تایپوگرافی انگلیسی استفاده کند.
بعد از انتخاب زبان انگلیسی باید توجه داشت که در کنار المان ها و شیپهای دیگر قرار می گیرد یا به تنهایی استفاده می شود، فاصله بین حروف نوع فونت و رنگ همگی می تواند در ظرافت یک لوگو موثر باشد.
اگر همچنان در انتخاب زبان مورد استفاده در لوگوی خود مردد هستید می توانید از مشاوره طراحان ما استفاده کنید یا طراحی لوگو خود را به ما بسپارید.
طراحی لوگوی انگلیسیلوگوی انگلیسی

طراحی لوگو امضاء

امضا نشان هویت است با طراحی لوگو امضاء خود توسط تیم حرفه ای کهن دیزاین امضاء خود را جاویدان کنید. طراخی امضای شما بصورت حرفه ای بسیار شکیل و زیبا برای داشتن یک لوگوی شخصی تقریبا برای همه حائز اهمیت است.گروه گرافیکی کهن دیزاین از پیشگامان در زمینه طراحی لوگو مفتخر است که امضای شما را تبدیل به یک لوگ به اضافه یک مهر رایگان هدیه تقدیم حضورتان بفرماید.
لوگو امضاء